پاسخگویی به بیش از 12 هزار تماس در حوزه سلامت روان توسط سامانه 4030
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ارائه خدمات مشاوره ای توسط روانشناسان دانشگاه به بیش از 12 هزار نفر از هموطنان از طریق سامانه 4030 خبر داد.

پاسخگویی به بیش از 12 هزار تماس در حوزه سلامت روان توسط سامانه4030
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ارائه خدمات مشاوره ای توسط روانشناسان دانشگاه به بیش از 12 هزار نفر از هموطنان از طریق سامانه 4030 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی - دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار وبدا در زاهدان از ارائه مشاوره روانشاختی بصورت شبانه روزی خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای شروع این همه گیری در کشور، موج نگرانی و استرس در هموطنان ایجاد شد در همین راستا با در نظر گرفتن ضرورت پاسخگویی به مردم سامانه 40 30 به درخواست وزارت بهداشت راه اندازی شد.
دکتر طباطبایی از کاهش اضطراب مردم با خدمات روانشناسی سامانه 4030 خبر داد و گفت: بدنبال شیوع بیماری کرونا در کشور، طیف وسیعی از نگرانی ها و استرس در مردم ایجاد شده بود که تاکنون بیش از 12 هزار نفر از طریق تماس به سامانه 4030 توسط کارشناسان سلامت روان این دانشگاه مشاروه روانشناختی دریافت نموده اند و بیش از ۱۴هزار نفر نیز توسط روانشناسان مراکز جامع سلامت خدمات مشاوره ای سلامت روان را دریافت کردند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: 31 نفر کارشناس سلامت روان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای سوالات روانشناختی وکاهش اضطراب مردم فعال هستند.
دکتر طباطبایی با اشاره به این موضوع کارشناسان سلامت روان این دانشگاه همچنین به مشکلات روانشناختی در میان خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند خدمات مشاوره ای ارائه می کنند افزود: با توجه به اینکه در شرایط فعلی، امکان برگزاری فرآیندهای طبیعی سوگواری و برگزاری مراسم هایی که می تواند به سازگاری افراد با فقدان کمک کند، وجود ندارند، بنابراین باید سعی کنیم هر چه سریع تر با مداخلات روانشناختی تخصصی و به موقع برای این افراد، تعداد مواردی که ممکن است در آینده به مشکلات پیچیده تر روانشناختی مبتلا شوند را کاهش دهیم.
دکتر طباطبایی یادآورشد: هم استانی های عزیزمی توانند با تماس با سامانه ۴۰۳۰ و استفاده از کلید 8، با پرسیدن سوالاتی در مورد مشکلات احتمالی و استرس های خود، خدمات روانشناختی را دریافت کنند.
گفتنی است: سامانه تلفنی4030 یک سامانه تلفنی دوطرفه، که به صورت شبانه روزی ، جهت مشاوره در زمینه ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.
comment